Verreist en Hitte - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Renée Koenen - WaarBenJij.nu Verreist en Hitte - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Renée Koenen - WaarBenJij.nu

Verreist en Hitte

Blijf op de hoogte en volg Renée

17 April 2015 | Thailand, Bangkok

"Waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen", dat kwam nou niet echt bij me op toen ik wakker werd vanochtend. Dat zal later wel komen dacht ik bij mezelf. Wel dacht ik; "dit bed ga ik zo vreselijk missen!". Dus rolde ik er maar uit om me klaar te maken. Alles nakijken, heb ik alles, ja, nee toch niet!! Maar wat was het ook al weer? Komt straks wel ik heb nog een aantal uur. Alles na gelopen dus de koffer dicht proppen. Ding woog 29 kilo volgens de weegschaal. Op hoop van zegen dan maar. Buurtjes en Ine nog even gedag zeggen en toen was het tijd om naar Schiphol te gaan want pa was weer eens lekker rustig. *AHUM* Onderweg: een file op de a2 van ongeveer 3 km. Pa: ik heb het jullie gezegd bla bla bla. Eenmaal aangekomen op Schiphol het roze gevaar uit de auto gehaald en op weg naar de check-in. Gevonden en Renée moet plassen. Komt terug en er staan al wat Chinezen in de rij (ik vlieg met China Airlines btw, ik weet wel dat er Thaien in Thailand wonen). Pa en dit keer ook ma meteen door het lint: ja nu staan zij er allemaal voor moet je lang wachten.. Geen probleem ouders gewoon even geduld. Deze Chinezen waren best irritant. Afijn, ingecheckt en wel even een hapje eten (ik besef nog steeds niet dat ik weg ga).
En toen was het moment daar, ik ging weg. Jankend tot over vier maanden gezegd tegen mn lieve zussie, papa en mama (zij komen hier naartoe voor vakantie). Laatste knuffels en kusjes (papa: schiet op de rij wordt langer). Met betraand gezicht door de paspoortcontrole heen gelopen, niet in de lange rij overigens want er was ook een automatische (ren: 1 pa: 0). Toen begon het tripje terminal 3 zien. Flesje water kopen want je zit toch wel 12 uur in een vliegtuig. Mogen die dingen niet!! Hou op hoor. Dan maar naar de gate. Drie keer raden waar die zat. Aan het einde ja. 3 KM ook weer in de benen zitten maar de eindbestemming is bereikt.
Het vliegtuig kwam aanrollen en de passagiers mochten instappen. Ik vind mijn plekje en tot nu toe zit er nog niemand naast me, mooi! De deuren sluiten en er zit nog steeds niemand naast me! Helemaal prima, extra ruimte :). Goed toen begon de vlucht, op zich niet heel bijzonder want na 12 uur stond je alweer aan de grond. Echt waar, het vloog voorbij ;). Behalve dat ik maar een uurtje heb geslapen en dat ik er achter kwam dat ik mn hardloopschoenen ben vergeten (DOM). Oh ja en ik was een uur te vroeg geland. Dit wisten mijn ophalers niet. Dat neem ik ze ook niet kwalijk aangezien ik om 6 uur Thaise tijd al was geland. Na een tijdje wachten kwamen Audrey en Jurgen aan lopen. Jurgen is Nederlands btw, ideaal dus! OP NAAR MIJN KAMER. En dat met de trein. JAWEL de trein/metro boven de grond. Wat een fantastische manier om Bangkok in te komen rijden! Echt een dikke aanrader als je ooit naar Bangkok gaat. Na een reisje van ongeveer een uur kwam ik bij mijn kamer complex aan. Ik neem Jurgens kamer over en het is helemaal prima. Om 1 uur heb ik met Audrey afgesproken om naar Co van Kessel te gaan en daarna wat levensbehoeftes in te slaan. Zo gezegd zo gedaan. Maar eerst nog ff een paar uurtjes geslapen na een zeer welkome douche.

Op naar CVK. WAT EEN MOORD HITTE. In de zon is het echt niet te doen. Het kwik zit nu tegen de 40 graden aan dus je kan zeggen dat het een van de warmste maanden hier is in Thailand. Ach ja daar zal ik maar aan moeten wennen! Iedereen ook weer even gezien bij CVK en geluncht met de baas Henry en Audrey en Jurgen. Lekker Thais. Aan tafel is besproken wat ik allemaal mag gaan doen de komende 5 maanden en dat ik morgen al mag beginnen! Hoera! We gaan wel kalm aan doen, maar we beginnen al wel morgen. Toen we uitgegeten waren zijn Audrey en ik naar huis gegaan en heb ik nog wat dingetjes gekocht voor in da room. Weer in de kamer doet mijn wifi het nog steed niet. ARG irritant ik wil een reisblog schrijven. Dan nog maar ff een uurtje pitten en daarna uiteten met Jurgen. Leuk aan de weg weet je wel aan zo'n gammel tafeltje met van die vieze plastic stoelen haha! Nou ik maakte en verkeerde keuze maar verder was het wel te doen en gezellig. Mijn avond afgesloten bij de beste uitvinding ooit: de 7Eleven. Even wat snaaisels ingeslagen en lekker naar mn bedje toe want daar ben ik wel aan toe na zo'n vermoeiende dag/dagen! Morgen gaat het verder, en ik zal mijn dag beginnen bij de 7Eleven...

Daag
X

  • 17 April 2015 - 19:59

    Annemarie:

    Leuk geschreven Renee,
    fijn om te lezen dat je goed bent ontvangen en je draai al een beetje gevonden hebt. Kijk alweer uit naar je volgende verhaal.
    xxx mams

  • 17 April 2015 - 20:17

    Hetty:

    Hoi KANJER.
    Wat een ontzettend leuk begin van jouw reisverslag. Leuk om jou zo te blijven volgen.
    Heel veel succes met je werkzaamheden daar en blijf vooral elke dag genieten. Al kom je voor een etentje op iets andere stoeltjes te zitten dan bij de Altena. whahaha. Alles went, zelfs een stress vent ( je super trotse paps) whahaha. Je was toch ondanks alles op tijd op vliegveld. ZO zie je maar. Nou stoere kanjer. TOI TOI TOI. LIefs uit frisse Bemmel. xxx

  • 17 April 2015 - 20:27

    Gerda:

    hoi Renée
    Leuk verslag.
    Had even een dejavu van Linda's reis
    Blij dat alles is goed gegaan.
    En wat ben je goed ontvangen.
    Het is toch allemaal anders daar.
    Nu succes morgen en we lezen wel weer
    Over het hoe en wat in Bangkok
    Dikke kus Ger en Win

  • 17 April 2015 - 22:38

    Priscilla:

    Hoi hoi Renee

    Haha! Ik dacht al. Zo'n waar-ben-ik-aan-begonnen reactie is geen reactie die Renee zou maken! Ik snap dat je het zelf nog niet zo beseft maar dat komt wel. Je mag al snel aan de bak!

    Veel plezier meid en ik vind het nog steeds ontzettend knap van je dat je dit zo maar ff doet!

    Het allerbeste!

    Liefs,

    Priscilla


  • 18 April 2015 - 08:35

    Ineke:

    Hoi Renee.
    Ik werd ook heel deemoedig. En kreeg tranen in de ogen van jullie afscheid.
    Maar daar zijn we nu weer doorheen nu we het reisverslag tot nu toe gelezen heb.
    Een heel spannende onderneming, maar dat zal je best lukken ik zie weer uit naar het volgende verslag.
    Geniet ervan en de groetjes van opa en oma.

  • 18 April 2015 - 14:05

    Dinie En Henk :

    Hoi Renee, leuk om te lezen dat je reis goed is verlopen.
    We blijven je zeker volgen.
    Liefs Henk en Dinie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Halloo lieve vrienden en reisvrienden, Op dit blog kunnen jullie al mijn reisverhalen en ervaringen lezen die ik in een aantal landen heb opgedaan! Ik wens jullie heel veel lees plezier. Liefs Renée!

Actief sinds 12 Juni 2012
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 10981

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 03 September 2015

Bangkok, Thailand

20 Juli 2012 - 19 Augustus 2012

India

Landen bezocht: