Eerste dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Renée Koenen - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Renée Koenen - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Renée

21 April 2015 | Thailand, Bangkok

Sawadee ka!

De eerste werk dagen zitten er al weer op voor mij in deze heerlijke stad! Zaterdag begon de eerste dag om 10 uur op kantoor. Voordat ik hiernaar toe ging was ik al om 8 uur op. Nog steeds erg moe van de reis en van de nacht. Vier zwerfhonden vonden het leuk om mij 3 keer wakker te maken die nacht! Eentje is trouwens heel lief en begroet mij ook iedere ochtend en avond als ik weer thuis kom. En ja ik aai haar gewoon want ze doet geen vlieg kwaad. (liefde voor honden is groter dan rabies!, geintje) Maar goed de eerste dag. Het is ongeveer 20 minuten lopen naar kantoor als je mijn routine mee telt. Eerst ga ik naar de 7eleven om twee tosties in te slaan, misschien een backpackers ontbijt maar niet voor mij! Hierna door naar de markt waar ik voor nog geen euro een lekker kopje koffie neem. De locals zien mij niet als een toerist btw! Heerlijk! Wel ben ik een bezienswaardigheid en kijken ze graag, maar wel zeer vriendelijk! Over de markt heen lopen en alle mensen al druk bezig zien met eten en kleren verkopen. Dan kom ik bij de rivier uit waar ik de ferry oversteek pak voor nog geen cent! En dan, door het winkelcentrum heen (want airco!), onder de garage door en bij CVK naar binnen. Het was nog net geen 10 uur en er zat al een groep klaar voor de 3 uur durende tour. Wil je mee Renee? Maar natuurlijk! Dus ik al mee op mn eerste dag, maar gewoon als tourist. De groep bestond uit Nederlanders en een Nederlandse gids dus het was goed te volgen! Scheurend door China town heen, door naar de markt en uiteindelijk de rivier over naar een tempel. Om 1 uur was ik weer terug en ging ik lunchen op straat met Audrey. Super lekkere egg noodles gegeten en vervolgens de rest van de dag op kantoor meegekeken hoe het in zn werk gaat. Die avond met Jurgen bij een gezin gegeten waar hij in het begin vaak kwam. Zeer vriendelijke mensen, ze kunnen alleen 3 woorden engels en hebben een omatje van 1 meter 30. Super schattig. Die avond vroeg gaan slapen en dit keer met oordopjes ;)!

Dag 2 begon een uur later!
Routine en daarna op kantoor. Deze dag was rustig. Een aantal mensen ingecheckt en met werkzaamheden van collega's meegekeken. Zo langzamerhand begin je iedereen wel een beetje te kennen en ook waar je 's middags moet eten. Weer op straat dit keer maar nu recht tegen over kantoor. Met een collega naar huis gegaan want zij woont ook in hetzelfde complex. Die avond heeft Jurgen mij de buurt per fiets laten zien, samen een biertje gedronken in de beergarden en WEER op straat gegeten. Misschien denk je; is dat wel veilig? JA, natuurlijk als het maar druk is. Het is ook mega goedkoop, je eet al een hele maaltijd voor nog geen 2 euro dus daarom eet ik op straat. Die avond nog met het zussie geskyped en toen was het al weer maandag.

Dag 3 officieel de eerste dag
Vandaag kwam er een groep van de NHTV. Ik kende ze niet maar toch wel leuk om wat mensen van school langs te zien komen. Ik ging vandaag mee met het begeleiden van de 5 uur durende tour. Dat hield in dat ik ging helpen met oversteken en een aantal vragen beantwoorden. Overigens waren niet alle studenten Nederlands want het was een internationale studie dus zaten er ook een aantal Duitsers bij. En vandaag mocht ik het beroemde gele shirt aan! Als een kanarie op de fiets door Bangkok! De tour begon om 1 uur op het heetst van de dag. Na ongeveer 2 uur fietsen gingen we een longtail boot op naar de lunch bestemming. Hier een authentieke Thaise lunch op en vervolgens door de jungle gefietst van Bangkok. Dit is meer een bewoonde jungle met paden enz. Best smal en veel steile bruggen. Na een uurtje gingen we weer de boot op om terug te gaan naar CVK. Eenmaal weer op kantoor was iedereen al bijna aan het einde van de dag. De groep uitgezwaaid en zelf ook maar naar huis gegaan. Dit keer op de markt gegeten met Audrey en daarna naar huis om te douchen! Vandaag is het weer een rustige dag at the office. Als het goed is krijg een reparatie les voor de fietsen!

Nou ik ga weer aan het werk.
Daaag peeps en tot de volgende

dikke lik!

  • 21 April 2015 - 18:14

    Jacqueline:

    Hoihoi! Wat leuk om weer met je mee te kunnen reizen:-) Blijf dit maar lekker doen, zolang je daar tijd voor hebt. Ik ben trouwens niet jaloers, want 40 graden, denk dat ik dat niet zou trekken.
    Ik zag zojuist op FB dat de dochter van een oud-collega van mij drie maanden door Azië gaat reizen en.....ze gaat ook een fietstoer in Bangkok doen bij een NL organisatie. Het zou toch wel heel grappig zijn als jullie elkaar treffen, ze heet Sophie Rood en ik heb jouw naam genoemd in een reactie bij haar moeder José Rood-van der Spek. Dus mocht Sophie je een vriendschapsverzoek sturen op FB, dan weet je waar dat vandaan komt.

    Veel plezier lieve nicht, dikke lik weer terug! X Jacq

  • 21 April 2015 - 18:34

    Lea Van Weezel:

    Hoi Renée,

    Wat leuk om jou reisverslagen te lezen. Wat een onderneming.
    Heel veel plezier en ik blijf je volgen.

    Groetjes, Lea van Weezel

  • 21 April 2015 - 21:57

    Oma :

    Je verhaal is weer om te smullen en zo gezellig om te lezen.
    Wat hebt je het leuk, maar met die wilde honden moet je uitkijken, wat ze hebben meestal een ziekte onder de leden. Goed je handen wassen !
    Ik kijk uit naar het volgende verhaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Halloo lieve vrienden en reisvrienden, Op dit blog kunnen jullie al mijn reisverhalen en ervaringen lezen die ik in een aantal landen heb opgedaan! Ik wens jullie heel veel lees plezier. Liefs Renée!

Actief sinds 12 Juni 2012
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 10974

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 03 September 2015

Bangkok, Thailand

20 Juli 2012 - 19 Augustus 2012

India

Landen bezocht: