Westerse wereld vs. Oosterse wereld - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Renée Koenen - WaarBenJij.nu Westerse wereld vs. Oosterse wereld - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Renée Koenen - WaarBenJij.nu

Westerse wereld vs. Oosterse wereld

Blijf op de hoogte en volg Renée

02 Mei 2015 | Thailand, Bangkok

Greetingz people!

Ondertussen ben ik al weer twee weken hier in het drukke en warme Bangkok! Eerlijk gezegd voelt het al veel langer. Dat komt waarschijnlijk door zes dagen per week werken en een dag he-le-maal niks doen! Ik heb al heel wat dingen geleerd en ik kom elke dag wel weer iets nieuws te weten. Bijvoorbeeld; hoe klanten denken, hoe collega's hun dag besteden, de routes en nog veel meer. Al hoewel ik lijk gewend te zijn hier, is mijn onderbewustzijn het daar nog niet helemaal mee eens. Vage dromen die altijd in NL zijn enzo. Dat komt wel goed. Ik geef het nog 2 weken. Maar goed, de sfeer is hier lekker relaxed alleen vorige week was het vrij druk!
Dit in verband met de meivakantie in NL. Dus dat was hard werken en veel nieuwe mensen ontmoeten. Zo kom je er ook achter dat klanten er van uit gaan dat het bedrijf Nederlands is en dat de tours in het Nederlands worden gegeven. Dit is niet zo. Afijn, ik weet nu ook weer hoe het is om met ontevreden klanten om te gaan.

Ik werk niet alleen maar hoor(gelukkig!). Vorige week dinsdag met een aantal collega's gaan bowlen in het Siam Paragon. Het is daar een een woord: Wauw! Het Siam Paragon is een winkelcentrum op het Siam Plein. En echt luxe boven luxe. Ik heb zelfs nog een aantal leden van de koninklijken familie gezien. Niet heel bijzonder voor mij, maar voor mn Thaise vrienden wel. De koning is zeer belangrijk in Thailand en mag dan ook niet beledigd worden. Wist je dat je voor het verscheuren van een geld briefje (waar de koning op staat) VIJFTIEN jaar in de gevangenis moet zitten!! Ik kom iedere dag wat te weten... Dus geen briefjes geld verscheuren in public dan maar. Maar goed koninklijke familieleden. Gingen met de lift naar beneden en wij moesten van een afstand toe kijken hoe ze werden geëscorteerd. Bowlen was erg leuk trouwens :). Daarna de BTS (skytrain/bovengrondse metro) naar huis genomen. Ideaal vervoersmiddel. Twee dagen later was ik weer in het winkelcentrum. Niet om weer te bowlen maar om THE AVENGERS te zien!! Met Noona, mn lieve collega, naar de film en van die onzin gekocht wat eigenlijk voor kinderen bedoeld is (MAAR ik heb wel een THOR actie figuur HA!). Ben benieuwd wanneer ik weer terug ga. Gister heb ik een fijne wijnbar ontdekt waar je nog een redelijke pizza kan eten. Ik vroeg om de wijnkaart maar die hadden ze niet... Wijnbar, Wijnkaart... oké dan. Vandaag was een pittige dag. Vijf uur lang rondgefietst in zo'n 40 graden. Mensen hadden het ook moeilijk en we hebben er alles aangedaan om het tot een succes te maken en dat is denk ik wel gelukt. Deze tour is meer een samenwerking met een reisagent maar hij was veel te lang voor deze doelgroep! Jammer. Nou mensen ik hoop dat ik jullie een beetje op de hoogte heb gebracht. Morgen kan ik me al voor bereiden op het hoogseizoen want ik mag mee met 2 tours! Pittig. (dat is het eten ook btw!)

Houdoe!

  • 02 Mei 2015 - 17:40

    Annemarie:

    pittig thais, heerlijk. leuk stukje weer Renee. TOP!! Vandaag is het hier zo'n 20 graden, paolo staat in de keuken dus hoef ik een keertje niet te koken. dat alleen al is zo fijn!!! hij heeft allemaal lekkers voorbereid garnalen, gamba s en zeebaars. hij weet nu precies het recept voor de zeebaars. nou zal mij benieuwen.
    Succes morgen met je dubbele tour.
    hvj mams

  • 02 Mei 2015 - 19:35

    Ineke:

    Nou grote kleindochter, zo te lezen gaat het allemaal naar de zin.
    Morgen is het zover dat het varken er aan moet, maar het zal regenachtig worden en geen 40 graden. Wij zullen het staartje voor je bewaren.
    Het allerbeste gewenst en een pakket van Opa en Oma.

  • 03 Mei 2015 - 10:37

    Gerda:

    Hallo lieve nicht
    Blij te lezen dat het allemaal goed gaat
    Mooi verhaal weer. Dat kun je goed
    Gisteren jou familie op bezoek gehad.
    Was weer gezellig. Lekker wijntje lekker kletsen
    Hoorde al dat Paolo lekker gekookt had.
    Moest hij thuis ook maar eens doen om zijn drukke moeder te verrassen
    Donderdag naar Marion en vrijdag komen Simone en Linda
    Ff lekker in het zonnetje en natuurlijk lekker eten
    We sturen wel bericht vanuit daar
    Succes met alles en tot het volgende bericht
    Dikke kus Gerda en Winfried

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Halloo lieve vrienden en reisvrienden, Op dit blog kunnen jullie al mijn reisverhalen en ervaringen lezen die ik in een aantal landen heb opgedaan! Ik wens jullie heel veel lees plezier. Liefs Renée!

Actief sinds 12 Juni 2012
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 10977

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 03 September 2015

Bangkok, Thailand

20 Juli 2012 - 19 Augustus 2012

India

Landen bezocht: