Vertrek van KIS - Reisverslag uit Kochi, India van Renée Koenen - WaarBenJij.nu Vertrek van KIS - Reisverslag uit Kochi, India van Renée Koenen - WaarBenJij.nu

Vertrek van KIS

Blijf op de hoogte en volg Renée

21 Augustus 2012 | India, Kochi

Ten eerste wil ik mij verontschuldigen dat ik geen reisverslagen meer heb geplaatst door dat ik nauwelijks tijd en zin had, ten tweede heb ik echt een waanzinnige tijd gehad en ten derde wil ik graag bij een korte samenvatting van donderdag en vrijdag beginnen enjoy!
Nou nou dat waren nog eens wat daagjes, eerst heel lastig om gedag te zeggen tegen de mensen waar je van houd en vervolgens beland je in een super schattig dorpje waar je olifant kan rijden en nog meer geweldige dingen kan beleven! Donderdag hebben we niet veel gedaan, we hebben veel rondgehangen in Kodai en wat dingen gekocht en uiteindelijk zijn we nog met de Indiërs ergens naar een soort bezienswaardigheid geweest en hebben we koffie gedronken bij de CCD met Gillian en de vice Principal. Die avond hebben we een soort van eten gekookt bij een lerares en hebben we onze saree’s aangedaan.
Het begon dus allemaal vrijdag waar bij we wel vroeg op moesten staan want ik had nog niet mijn koffer helemaal ingepakt. En ja hoor ik was weer veel te laat opgestaan en te laat gaan slapen dus ja ik kwam in tijdsnood. Gelukkig heeft die lieve Aastha mij geholpen en zaten we uiteindelijk om half acht aan het ontbijt. Na het ontbijt zijn we onze boeken weg gaan brengen en hadden we om 9 uur afgesproken om nog het laatste geld te doneren aan het polio home en voor SoEx projecten. Maar het werd later en daarom ben ik met een paar naar mister Verghese op zoek gegaan. Helaas hebben we hem niet gevonden en hebben we op het laatste moment nog het geld aan de vice Principal gegeven. En toen was het moment daar, het afscheid nemen. Wat een afschuwelijk moment zeg, ik kon maar niet stoppen met huilen. En toen Gillian zei dat de leerlingen weer naar hun les moesten kon ik haar wel schieten want wij moesten nog naar finance office voor ons account of zo iets. Maar Aastha moest zo hard huilen dat ik haar echt niet alleen kon laten. Uiteindelijk werd ik zo ruw weg gestuurd dat het afscheid toch daar was. Na dat finance office gedoe gingen we naar de bus en daar heb ik nog een tijd knal depressief gezeten. Daarna zijn we gaan rijden en klaarde ik een beetje op. De reis duurde ongeveer 4 uur en onderweg hebben we van alles gezien. Aapjes, regen noem maar op! Uiteindelijk kwamen we aan bij ons hotel wat er overigens heel goed uitziet! We waren wel helemaal uitgeput en zijn ook direct naar onze toegewezen kamers gegaan. Die avond zijn we uit eten gegaan en hebben we de plaatselijke winkeltjes bezocht die allemaal op elkaar lijken net zoals in Kodaikanal.
De volgende dag zijn we vroeg gaan ontbijten en kwam er een mannetje om 10 uur naar onze ontbijt zaal toe om te vertellen wat er op het programma stond voor de aankomende 2 dagen. Hij vertelde ons van alles, van olifant rijden tot jeep safari. Jeep safari leek mij echt een heel leuk idee behalve dat je daar dan half 6 ’s ochtends moest vertrekken. Olifant rijden wilden we natuurlijk allemaal en uiteraard worden gewassen door het dier. En uiteindelijk stemde iedereen er mee in om de volgende ochtend naar de jeep safari te gaan. En meteen na het ontbijt zijn we vertrokken naar het olifanten pad. Het zat maar 2 minuutjes rijden vanaf hotel 1. Daar aangekomen keek ik me ogen uit omdat de olifantjes daar al stonden. En ja hoor we stapten de bus uit, een klein huisje in en we zaten vervolgens op een olifant genaamd Maria. Met we bedoel ik Annette, Fransje en ik want je kan maar met zijn drieën op Maria. Het was echt heel ongemakkelijk om zo op een olifant te zitten aangezien de rug heel breed is moet je zelf ook heel breed gaan zitten met je benen. Het deed echt heel erg pijn aan mijn liezen om zo te zitten maar het was echt he-le-maal geweldig! We waggelden zo het pad op en om de paar meter werden er een paar foto’s gemaakt. Lekker origineel gingen we als een olifant op de foto (te zien op FaceBook). En vervolgens kwamen we langs een bad waar we een olifant gingen wassen. Onderweg zijn er nog wat filmpjes gemaakt en aan het einde van de rit zijn we nog met de fantjes op de foto geweest =). Daarna liepen we naar het bad waar we langs waren gekomen en daar zat al een olifant in. We deden onze schoenen uit en stapten voorzichtig het bad in. Het zag er nou niet echt uit dat de olifant aan het genieten was omdat ze er nog al ongelukkig bij lag, op der zei namelijk. Ze werd door ons allemaal gewassen met borstels en stukken kokosnoot, daarna konden we op haar nek gaan zitten en werd er een foto gemaakt. En toen begon het feest! Het dier ging op haar elleboog en heup zitten/liggen en wij mochten dan op haar net gaan zitten, een voor een uiteraard. Vervolgens als er iemand op haar net zat, stak de olifant haar slurf in een bak met water die voor haar stond, rolden die op en spoot al het water over de persoon heen die op haar net zat. Wat was dat geweldig zeg! Nog nooit zoiets moois, verfrissend, leuks, awesome, indrukwekkend, feestelijk, heerlijks mee gemaakt! Na afloop van een olifant-douche mocht je nog op haar poot gaan zitten voor een foto. Ondertussen was er ook een filmpje gemaakt van mijn douche beurt. Daarna zijn we terug naar het hotel gegaan om schonen en droge kleren aan te doen. We zijn toen gaan lunchen in een te gek restaurant wat van bamboe was gemaakt. Het was inmiddels gaan regenen en zijn we na het omkleden en naar een thee plantage gereden. Daar kregen we een presentatie te zien over de plantage en later kregen we de fabriek te zien. Het rook er echt heel lekker maar ik was blij dat we weer verder gingen daarna naar een kruiden tuin. Heel interessant alleen was de man die ons over zijn kruiden vertelden een beetje chagrijnig. Na afloop heb ik koffie en massage olie gekocht. En het regende dat het goot dus waren we daar ook weer snel weg. We zijn direct weer naar het hotel gegaan en hebben daar lekker zitten internetten. Mijn bedoeling was om het reisverslag te gaan schrijven maar ik was zo ontzettend moe en verspilden liever mijn tijd met FaceBook en Skype.
Die avond zijn we naar een soort barbecue tent gegaan en tegen alle verwachtingen in gingen we zelf ons eten maken! Dit wat echt heel erg leuk, we gingen eerst groenten snijden en vervolgens lieten ze zien hoe ze de curry’s maken en lieten ze ons ook wat doen. We hebben ook nog een soort naan gemaakt en de kip die mochten we zelf op de barbecue leggen. Nadat ik een geruststellend smsje had gekregen van mama dat ze waren geland in Keulen zijn we gaan eten. Het was echt heerlijk! De kip, de boontjes, de naan en de andere kip in curry het was verrukkelijk. Daarna zijn we weer naar het hotel gegaan om te gaan slapen want de volgende dag gingen we op jeep safari! Spannend!

  • 21 Augustus 2012 - 22:21

    Hetty:

    Wat een rot afscheid. Maar de olifanten en de rest hebben het weer een beetje goed gemaakt En dan schrijf je ook nog zo lief dat geruststellende telefoontje van mama.Super van je. Ik heb enorme bewondering voor je hoe jj/jullie daar die weken hebben doorstaan, Emotioneel en fysiek was het toch zeker niet niks, Stoer hoor meid. Hier zul je nog heeeeel lang over napraten. Liefs van Hettyxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kochi

India

Uitwisseling/Studiereis

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2012

Woensdag & Donderdag

21 Augustus 2012

maandag en dinsdag

21 Augustus 2012

Zondag

21 Augustus 2012

Vertrek van KIS

08 Augustus 2012

laatste puntjes op de i zetten
Renée

Halloo lieve vrienden en reisvrienden, Op dit blog kunnen jullie al mijn reisverhalen en ervaringen lezen die ik in een aantal landen heb opgedaan! Ik wens jullie heel veel lees plezier. Liefs Renée!

Actief sinds 12 Juni 2012
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 11043

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 03 September 2015

Bangkok, Thailand

20 Juli 2012 - 19 Augustus 2012

India

Landen bezocht: