Zondag - Reisverslag uit Kochi, India van Renée Koenen - WaarBenJij.nu Zondag - Reisverslag uit Kochi, India van Renée Koenen - WaarBenJij.nu

Zondag

Blijf op de hoogte en volg Renée

21 Augustus 2012 | India, Kochi

Nou vandaag zijn we dus op jeep safari geweest. Dat was echt onwijs gaaf en leuk om mee te maken. Het begon allemaal om half 6 ’s ochtends…
Marjolein en ik hadden de wekker om 5 uur gezet omdat wij om half 6 zouden verzamelen voor het hotel om vervolgens met de jeep naar een natuur reservaat te gaan. Maar we hadden ons verslapen en kwam John om half 6 aan onze hotel kamer deur om te checken of we waker waren. Dus hebben we ons binnen tien minuten omgekleed en zaten we met duffe hoofdjes in de jeep. Net toen we de bocht om waren werden de Vengaboys al opgezet en hadden we nog wel een leuk liedje om te luisteren onderweg naar het reservaat. Langzamerhand werd het licht en werd de omgeving ook steeds mooiere en mooier. Eenmaal aangekomen bij de poort van het reservaat (wat in een klein dorpje staan) moesten we nog voor onze camera’s betalen en stond er een bord dat wij als buitenlanders meer geld moesten betalen dan Indiërs, wat je hier wel meer tegen komt. Daarna reden we door en kwamen we van alles tegen! Zoals wilde olifanten, wauw wat was dat gaaf om te zien zeg. Die dag daarvoor zag je ze in gevangenschap en nu in het wild. Maar ik was een beetje te enthousiast toen onze guide ons wenkte om te komen kijken. Ik rende als een malloot naar beneden en stond denk ik te ver voorover gebogen en lag al op me smoel voordat ik er ergen in had. Maar het deed geen pijn en ik stond al weer, ik baalde er wel van dat mijn armbandjes kapot waren maar goed die kan ik weer laten maken. We kwamen nog heel veel tegen zoals bijenkorven, eekhoorns, aapjes, een ontzettend mooi uitzicht en bloedzuigers ja bloedzuigers. De guide vertelde dat er heel veel in het reservaat zaten maar niet gevaarlijk zijn, en vervolgens had Esmé er een op der been. Rond 8 uur kwamen we aan waar we gingen ontbijten in een overdekte ruimte. Het eten was goed te doen en we zouden ongeveer om 9 uur een hike doen die twee uur zou duren. En daar gingen we dan tussen de bloedzuigers de jungle in. Het was best wel nat in de jungle en zaten de bloedzuigers continu op je schoenen, benen en andere lichaamsdelen. Ik had hier geen problemen mee maar de meesten wel dus zijn we vaak gestopt. Ik vond het absoluut waard want het uitzicht was prachtig! We moesten een kleine heuvel op lopen en voor de rest alleen maar door struikgewas en vertelden onze gids wat er allemaal te zien was. Helaas niet veel dieren gezien maar ik was wel blij toen we weer bij de eetzaal kwamen want ik had best wel trek. Hij had zich aan de uurtjes gehouden want we waren om kwart over elf weer terug.
Na de lunch gingen we met een bootje varen richting een waterval. De vaartocht was niet zo spectaculair omdat we het niet zelf mochten doen maar de waterval was toch wel heel mooi om te zien. We moesten echter wel door een heel stuk water heen ploeteren en waren mijn schoenen helemaal doorweekt. Aangekomen bij de grote waterval gingen we in het midden staan voor een groepsfoto en daarna gingen we weer terug met het bootje. Dit keer was het iets leuker omdat er allemaal wolken over het meer heen trokken. Ik vond het wel een leuk idee om me moeder te bellen en zeggen van ‘hoi mama, ik bel even vanuit de wolken’. En dat heb ik ook gedaan, maar het probleem was dat ik der wakker belden aangezien ze hadden uitgeslapen haha! Na het bootje varen kregen we nog een rondleiding door een tuin van onze wandelguide. Daarna vonden we het wel tijd om naar het hotel te gaan en zijn we met het dak open van de jeep terug gereden. Lena en ik stonden en dit keer zagen we alles een stuk beter dan die ochtend. En toen kwamen we weer wilde olifanten tegen die echt heel dicht bij stonden dus iedereen natuurlijk foto’s maken en daarna weer verder. Ik was echt heel erg moe en wou het liefst gaan slapen maar ik heb nog even zitten Skypen met mijn ouders en zusje. En hebben we heerlijk een avondmaal gehad in het bamboe restaurant waar we met een toek toek naar toe zijn gebracht. Er werd nog verteld dat we een massage konden doen en of we dat die avond wouden of de volgende ochtend. Nou mij kennende zag ik dat wel zitten en heb ik me samen met Hedwig en Fransje ingeschreven voor de massage om half acht de volgende morgen. Daarna hebben we niet veel gedaan en ben ik vroeg naar bed gegaan want om 7 uur ging de wekker weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kochi

India

Uitwisseling/Studiereis

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2012

Woensdag & Donderdag

21 Augustus 2012

maandag en dinsdag

21 Augustus 2012

Zondag

21 Augustus 2012

Vertrek van KIS

08 Augustus 2012

laatste puntjes op de i zetten
Renée

Halloo lieve vrienden en reisvrienden, Op dit blog kunnen jullie al mijn reisverhalen en ervaringen lezen die ik in een aantal landen heb opgedaan! Ik wens jullie heel veel lees plezier. Liefs Renée!

Actief sinds 12 Juni 2012
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 11041

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 03 September 2015

Bangkok, Thailand

20 Juli 2012 - 19 Augustus 2012

India

Landen bezocht: