maandag en dinsdag - Reisverslag uit Kochi, India van Renée Koenen - WaarBenJij.nu maandag en dinsdag - Reisverslag uit Kochi, India van Renée Koenen - WaarBenJij.nu

maandag en dinsdag

Blijf op de hoogte en volg Renée

21 Augustus 2012 | India, Kochi

*Marimba geluid* mijn verrekt irritante wekker gaat dus het is tijd om op te staan. ‘Hoe laat is het?’ Vraag ik mezelf af. ‘O ja zeven uur, maar hé ik krijg zo wel een lekkere massage.’ Heel stilletjes kom ik mijn bed uit poets mijn tanden, doe iets makkelijks aan, gooi ik wat make-up op mijn gezicht en ga ik zachtjes de kamer uit. Beneden aan gekomen is er nog niemand en pak ik mijn boek om eventjes te lezen. Uiteindelijk komt Hedwig dan naar beneden. “Is Fransje er nog niet?” vraagt ze. “Ik heb geen idee” antwoord ik terug. “Het is inmiddels al half 8 dus zal ik even gaan kijken of ze wel wakker is?” vraagt ze. Ik knik instemmend en gaap. We lopen de trap weer op naar onze slaapkamers en ja hoor Fransje lag nog te slapen. Heel snel kleed ze zich aan en verontschuldigt zich zelf dat ze te laat is. Daarna haasten we ons naar de bus chauffeur die ons staat op te wachten. “Good morning” zeggen we een voor een tegen hem en stappen we de bus in. Eenmaal aangekomen bij het massagecomplex werd ons verteld dat we naar binnen moesten. Daar kwam onze adviseur aan die zei dat we naar een andere kamer moesten gaan en daar stonden drie vrouwen op ons te wachten. “Oh, ik heb hier heel veel zin in!” kermde ik. “Ik weet niet wat ik moet verwachten want ik heb zoiets nog nooit gedaan” zei Hedwig en Fransje stemde daar mee in. Ik haalde mijn schouders op en zei: “nou ik hoop dat jullie het lekker vinden en ik ben benieuwd wat ik moet verwachten van een Aziatische massage”. Ik koos voor de eerste vrouw en stapten het kamertje binnen. Het rook er zoet en naar massage olie. Ik begroette de vrouw en zei vertelden mij dat ik me moest uikleden. De vrouw zei dat ik ook mijn armbandjes moest af toen en dat was nog een hele klus. “Please come and lie down” zei het vrouwtje en ik ging liggen en zette mijn verstand op nul en heb heerlijk genoten van mijn massage!

Nou dat was echt een heerlijke massage zeg! Daarna zijn we weer terug gegaan naar het hotel hebben lekker ontbeten en de rest van onze spullen ingepakt. Die werden weer in de bus gelegd en op het dak gegooid. Het was nog een hele klus mijn koffer omdat de rits gescheurd was. Tsjonge wat een drama was dat zeg. Maar goed we waren weer onder weg en de busreis zou 4 uur duren. Maar omdat we de weg niet echt goed konden vinden kwamen we pas na 6 uur aan in Kochi! Dit was echt een hele leuke stad en het hotel was ook 10 keer zo luxe dan de vorige ook al was daar de wi-fi beter. In hotel 2 moest je er 150 Rs voor betalen en dan had je het maar voor een uurtje… We hadden twee uurtjes voor ons zelf en daarna gingen we op zoek naar een restaurant om te eten. We kwamen aan bij een hotel met een restaurant wat er wel goed uitzag, maar schijn bedriegt! Het was echt teleurstellend, ook al was het eten wel te doen de bediening was echt waardeloos! Maar goed als je moe bent en een lege maag bent is al het eten wel goed te doen. Na het waardeloze restaurant zijn we koffie gaan drinken bij de CCD (:. Vervolgens zijn we terug gegaan naar het hotel en heb ik echt heerlijk geslapen op een KingSize bed en was het de volgende ochtend al weer tijd om te vertrekken richting een plaatsje aan de kust om op de boot te gaan!


Dinsdag: Goodmorning! Vandaag is het dan zo ver, we gaan eindelijk een boot tochtje maken! Hier heb ik echt al heel erg lang op zitten wachten maar eerst moeten we nog een paar uurtjes in de bus zitten om bij de bootjes te komen. Rond ongeveer half 9 zijn vertrokken naar het plaatsje waar onze boot lag. Daar aangekomen duurde het ontzettend lang voordat we eindelijk de boot op konden dus zijn we even naar het toilet gegaan en hebben we nog wat water en etenswaren gekocht. Uiteindelijk mochten we dan de boot op en wat was het een geweldig ding! Compleet van hout en bamboe! Het leek net een super grote sloep met een mega hut erop. En het water waar we over heen vaarde was ook prachtig, althans de omgeving dan want het water was smerig groen. We wilden eigenlijk wel gaan zwemmen maar toen we hadden aangelegd om te gaan lunchen leek dat toch niet zo’n goed idee. Dus hebben we eerst onze heerlijke lunch gegeten! Een visje met wat Indiase specialiteiten uit deze provincie. We zijn ook nog even aan land geweest om foto’s te maken van de rijst gewassen en de geitjes die daar stonden te grazen. Vervolgens zijn we weer verder gaan varen en dat was gewoon compleet niks doen! Heerlijk liggen op het dek met een zeer aangename warmte! Het zonnetje scheen, de lucht was blauw, boekje erbij en heerlijk relaxen. Na het heerlijke relaxen kwamen we aan bij een klein winkeltje waar we hele grote garnalen hebben gekocht die een aantal van ons tijdens het avondeten zouden gaan eten (onder wie ik natuurlijk (;). Ze waren echt reusachtig wel net zo groot als een kreeft! Daar hebben we ook nog wat voedsel gekocht voor onze voorraad en vervolgens zijn we weer verder gegaan richting de plek waar we gingen overnachten. We sliepen echter wel op de boot maar we zouden stil gaan liggen! Eenmaal aangekomen zijn we met zijn allen gaan toepen en Lena deed dit keer ook mee! Heel gezellig tot dat het donker werd en je je kaarten niet meer kon zien. We wouden het licht niet aan doen vanwege de muggen dus hebben we maar iets anders gedaan. Daarna kwam het eten en mijn god wat waren die garnalen lekker zeg! Na het eten ging er dan eindelijk een lampje aan en vervolgens ook soort zeil naar beneden tegen de muggen. We hebben muziek aan gezet en lekker allemaal ons ding gedaan, de ene kant deed een zweedse kruiswoord puzzel en de andere zaten met een cosmo girl te giechelen. Toen heb ik besloten om een douche te nemen. Het was wel heel klein op het kamertje maar ik was wel weer fris en fruitig. Daarna hebben we nog zitten lachen op het dek en nadat John, Maureen en Lena naar bed waren kwam de crew zeggen dat zij ook liever gingen slapen en of wij dat ook wouden doen. Dus zijn we ons leuke hutje in gegaan om te gaan pitten. Ik zij tegen Fransje of zij het leuk vond als we de klamboe op hingen tegen de muggen en dat vond ze prima. Het was ook heel knus en leuk, omdat we een tweepersoons bed hadden. Ook was het heel koud op onze kamer en buiten heel erg warm dus het was even een klap toen we binnen kwamen. Na nog even te hebben gekletst zijn we maar gaan slapen want de volgende ochtend moesten we weer vroeg op.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kochi

India

Uitwisseling/Studiereis

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2012

Woensdag & Donderdag

21 Augustus 2012

maandag en dinsdag

21 Augustus 2012

Zondag

21 Augustus 2012

Vertrek van KIS

08 Augustus 2012

laatste puntjes op de i zetten
Renée

Halloo lieve vrienden en reisvrienden, Op dit blog kunnen jullie al mijn reisverhalen en ervaringen lezen die ik in een aantal landen heb opgedaan! Ik wens jullie heel veel lees plezier. Liefs Renée!

Actief sinds 12 Juni 2012
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 11034

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 03 September 2015

Bangkok, Thailand

20 Juli 2012 - 19 Augustus 2012

India

Landen bezocht: