Woensdag & Donderdag - Reisverslag uit Mysore, India van Renée Koenen - WaarBenJij.nu Woensdag & Donderdag - Reisverslag uit Mysore, India van Renée Koenen - WaarBenJij.nu

Woensdag & Donderdag

Blijf op de hoogte en volg Renée

21 Augustus 2012 | India, Mysore

Nondejus wat was het koud op onze kamer. Het was iets van 17 graden Celsius en ik lag daar onder me lakentje te bevriezen. Op de wekker was het 5 uur en ik was nog kei moe dus ben ik even een plas gaan doen en weer verder gaan slapen. Happy independence day dacht ik bij mezelf… Uiteindelijk werden we dan om half 8 wakker en zijn we er maar uit gegaan om ons aan te kleden en te ontbijten want om negen uur zouden we weer aanleggen om vervolgens de hele dag in de bus te zitten. Tijdens het ontbijt zijn waren we al weer aan het varen. We zaten heerlijk op ons dooie gemakje te ontbijten en nog even te kletsen toen de kapitein zij dat we er al weer bijna waren. Dus wij als een haas naar onze kamers om de laatste dingentjes in te pakken. Gelukkig had ik de vorige dag al een deel ingepakt en was ik snel klaar, maar toen ik tegen Fransje zei ik ga alvast naar het dek om de spullen neer te zetten moesten we al van de boot af. Dus weer met zijn 5en de toek toek in dit keer ging ik bij de chauffeur voorin zitten. Gelukkig was het maar een klein stukje want je viel er echt bijna uit. Aangekomen bij de bus zocht in een lekker plekje uit en nestelde ik me op mijn stoel voor de 10 uur durende busreis naar Mysuro. De buschauffeur begroete Lena als “Hello baby how are you” nou en hoe die vent dat zei lag je al in een scheur. Zo heeft hij haar dus ook de afgelopen week genoemd en zo noemen wij Lena nog steeds. Onderweg is er niet veel gebeurt, ik ben een paar keer in slaap gevallen en zijn we in een smerig restaurant gaan eten. Toen we een berg op reden kwamen we een paar apen tegen en die begroeten de chauffeur als “hello friends how are you?” wat een kjel. Daarna kwamen we nog 2 wilde olifanten tegen hebben we een te lange stop gemaakt omdat we moesten betalen aangezien we toeristen zijn. We worden daar echt heel erg gediscrimineerd dat heb ik de afgelopen 4 weken wel goed gemerkt! Eindelijk kwamen we dan aan en de bus reis heeft uiteindelijk niet 10 maar meer dan 12 uur geduurd. Ik was helemaal gaar toen we aankwamen. We konden nog wel even snel roomservice bellen maar het moest wel iets kleins zijn. Dus bestelden we kip nuggets, friet en salade. Gewoon lekker makkelijk en het vult goed. Daarna zijn we maar gaan slapen en gelukkig konden we uitslapen na zo’n vermoeiende dag.

Donderdag: Vandaag hebben we heerlijk een keer kunnen uitslapen! De wekker ging om 9 uur, en ik was nog steeds een beetje moe maar wel iets fitter dan de afgelopen dagen. Ik lag met Annette en Imke op de kamer dus zijn we met zijn drieën naar beneden gegaan om te ontbijten. We waren de eerste drie en ons werd een tafel gewezen in het minder drukke deel waar we met zijn elfen aan pasten. Na een ontbijt met veel eieren zijn we naar ons busje gelopen om vervolgens naar een heel bekend paleis te gaan. Het was echt heel warm en toen we uitstapten werden we zowat onder de voet gelopen door schooiers en mensen die van alles wilden verkopen. We liepen richting het paleis en ik had zo’n vent achter me aan lopen met een ruggen krabber. Toen we even stil stonden begon die met dat ding aan me arm te krabben en ik dacht echt van wat is dit nou weer voor een idioot! Gelukkig liepen we door nadat er wat dames een fluit hadden gekocht en was ik meneer krabber kwijt. Bij het paleis aangekomen troffen we een gotisch gebouw aan met allemaal tempels erom heen. Echt een plaatje! We namen al snel een gids die ons zou rondleiding zou geven. En die hebben we ook gehad. Ik ben het helaas even allemaal vergeten maar de beschilderingen van de muren kwamen uit de jaren ’30 en er was een drie dimensionaal effect in verwerkt. Dat zag er wel heel gaaf uit! Het was heel raar om te beseffen dat door zo’n gotisch gebouw iets minder dan 100 jaar geleden nog mensen volop doorheen liepen die daar woonden! Bij een soort van zaal aangekomen werd ons verteld dat hier vroeger de koning kwam opdagen en voor het publiek ging staan, hij vertelde echter niks. Na de rondleiding zijn we onze schoenen weer aan gaan doen en hebben we onze camera’s gehaald. Want ja die moesten we allemaal inleveren! Daarna zijn we gaan kameel rijden. Dit stelden niet veel voor maar was wel leuk om te doen. Daarna hadden we het wel een beetje gezien en de mensen ook want ze deden nogal vervelend, zoals foto’s maken van ons. We werden opgewacht door onze driver en vroegen we of hij ons naar de Mysuro Mall wilden brengen. Maar hij wist de weg niet helemaal en John stelden voor dat we konden gaan lopen. Niet dat ik daar zoveel zin in had maar goed je moest toch wat. Na een half uurtje lopen hadden we het dan eindelijk gevonden. Het zag er veel belovend en groot uit! Eerst zijn we maar wat gaan eten bij Domino’s want ik had echt mega honger. Na een heerlijke lunch zijn we dan gaan shoppen. In het begin was er nog niet zoveel aan want ik was moe chagrijnig en gefrustreerd. Ik heb uiteindelijk een tas gekocht voor de handbagage want anders zou me koffer te zwaar zijn. Daarna hebben we een beetje rond gedwaald door de mall en gingen winkeltje voor winkeltje in. Toen hebben we een henna tatoeage laten zetten op onze handen. In het begin was het een beetje eng want hij is heel erg groot en het is eigenlijk een soort modder wat op je hand werd gespoten dus was het nog nat en als het aanraakten zou je hem verpesten. Dus heel voorzichtig zijn we verder gegaan, toen we John, Maureen en baby tegen kwamen gingen we nog naar een schoenen winkel voor een tas die Maureen misschien wilde kopen. Maar aangezien er ook hele leuke schoenen stonden kon ik het niet laten! Er stonden hele leuke slee hakken en vroeg ik die vent of hij ze ook in maat 40 had om gewoon te kijken of ze leuk stonden, hij kwam met de roze versie aan zetten en ik dacht neu dit word hem niet. Maar toen ik ze aanhad en Hedwig op haar knieën voor me ging en zei dat ik ze moest kopen heb ik het toch gedaan. En mijn god wat zijn ze leuk! Daar heb ik toen ook lekker de hele avond op gelopen maar eerst hebben we nog geplanked in the mall. Oftewel in een kringetje gaan liggen midden in de mall. Wat zijn wij weer raar maar wat hadden we een schik zeg! Daarna stond er een rij met 15 toek toeks te wachten buiten de mall. We namen er 3 en daarmee zoefden we Mysoru door naar een restaurant. Daar hebben we ons laatste Indiase avondmaal gegeten. Vervolgens gingen we weer terug naar het hotel en zijn we toch weer laat gaan slapen. De volgende dag konden we toch weer uitslapen want we hoefden maar 4 uurtjes in de bus te zitten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Mysore

India

Uitwisseling/Studiereis

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2012

Woensdag & Donderdag

21 Augustus 2012

maandag en dinsdag

21 Augustus 2012

Zondag

21 Augustus 2012

Vertrek van KIS

08 Augustus 2012

laatste puntjes op de i zetten
Renée

Halloo lieve vrienden en reisvrienden, Op dit blog kunnen jullie al mijn reisverhalen en ervaringen lezen die ik in een aantal landen heb opgedaan! Ik wens jullie heel veel lees plezier. Liefs Renée!

Actief sinds 12 Juni 2012
Verslag gelezen: 642
Totaal aantal bezoekers 11039

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 03 September 2015

Bangkok, Thailand

20 Juli 2012 - 19 Augustus 2012

India

Landen bezocht: