Indiërs in Holland - Reisverslag uit Bemmel, Nederland van Renée Koenen - WaarBenJij.nu Indiërs in Holland - Reisverslag uit Bemmel, Nederland van Renée Koenen - WaarBenJij.nu

Indiërs in Holland

Door: Renée Koenen

Blijf op de hoogte en volg Renée

12 Juni 2012 | Nederland, Bemmel

Hai Hai,
Helaas de Indiërs zijn weer weg! Dit waren echt 3 fantastische weken en een hele ervaring. En waar moet ik beginnen? Nou op Schiphol natuurlijk, ze zijn aangekomen op 21 Mei 2012. We moesten om kwart over 9 's ochtends bij gate 1 zijn. Daar stonden we ze op te wachten met een spandoek alleen was die te laat MAAR dat drukte de pret niet, toen ze binnen kwamen kwam mijn uitwisseling naar me toe en gaf me al een knuffel. Toen het spandoek was aangekomen zijn we daar mee op de foto geweest en hebben ze allemaal een stukje kaas gekregen. Toen gingen we weer naar huis en Aastha (mijn uitwisseling) was heel erg onder de indruk van Nederland. Die middag heb ik haar meteen leren fietsen en zijn we naar een voetbal wedstrijd geweest van het 1ste van Bemmel. Aastha heeft toen ook kennis gemaakt met 2 vriendinnen van mij en ze vond het voetbal erg leuk om te zien. Die maandag op school was echter niet zo leuk aan gezien iedereen je aankeek en duizenden vragen vroegen. Die woensdag zijn we naar Madurodam/Den Haag/Scheveningen geweest. Dit was echt een heel gezellige dag, lekker weer, met blote voetjes in het zand en lekker gewinkeld! Dat weekend was het nog steeds heerlijk weer en ben ik met de uitwisselingen van Fransje, Esme en de mijne , Raghvendra, Sailja en Aastha naar de polder geweest daar waren ook nog 3 vriendinnen van mij. Dit was echt heerlijk! Lekker lekker in de zon en die avond ben ik met Raghvendra, Sailja, Aastha en Fransje naar de Pinksterfeesten gegaan. Dit was echt een hele leuke ervaring voor de Indiërs. In het begin stonden ze een beetje raar te kijken maar toen er wat drank in zat gingen ze helemaal los! De volgende dag zijn we naar het openluchtmuseum geweest. Door dat het zulk warm weer was had iedereen het tegen 3 wel gezien. De maandag die erop volgde zijn we met mijn gezin -pa en het gezin van Fransje +Julian naar Amsterdam geweest. Dit was het hoogtepunt voor de Raghvendra en Aastha, want hier hadden ze naar uitgekeken! Heel leuke dag gehad maar de volgende morgen moesten we weer naar school. Die dag zijn we op wat conflicten gelopen met elkaar en was ik niet zo blij met Aastha. We hebben het uitgepraat en ze zou zich voortaan aanpassen aan onze regels. Die week heeft zij lessen op het TTO gevolgd. Die vrijdag hebben alle Indiërs voor ons gekookt en (man wat was het pittig) zijn we naar het gala gaan kijken van school. Het weekend van 2/3 Juni had ik op zaterdag zeskamp van de voetbal club en ja hoor ik had ook voor Aastha een shirt gekocht. We hebben een heel leuke dag gehad en helaas verloren maar wel lekker bruin geworden :)! Die avond was er een feest op de sportclub en heb ik haar een beetje losgelaten bij me vrienden. We hebben een zeer leuke avond gehad alleen jammer dat het zo vroeg was afgelopen. Die zondag is Aastha met de ouders van Fransje en Raghvendra naar Rotterdam geweest en ik? Ik moest leren omdat de se-week eraan zat te komen. Ik ben nog wel naar het !ste voetbal wezen kijken voor de promotie van de jongens. En aangezien ze wonnen was het nog feest in de kantine en daar heb ik uren voor het leren mee verspilt oepss. Die maandag zijn we lekker naar de Efteling geweest als afsluiting. Dit was echt heel leuk we zijn volgens mij in bijna alles geweest en waren echt zeik nat! Wel een heeeel gezellige dag gehad! En toen moest ik heel veel leren voor de se-week die op donderdag begon, echt heel jammer dat school voor ons geen uitzondering kon maken maar goed zaterdag was het dan zover. Die vrijdag ervoor hebben we nog met de meeste ouders en leraren gegeten, weer hadden onze vrienden gekookt en een aantal ouders. Weer was het heel lekker en pittig ;p. Die avond zijn we nog wezen kijken bij de cultural evening van het TTO en dan vonden de Indiërs niet echt interessant en die volgende ochtend riep de plicht. Heel vroeg opstaan en om half 8 al op schiphol zijn. Die vorige nacht hebben we nog een kleine crisis gehad omdat Aastha dacht dat ze haar ticket kwijt was (die ze helemaal niet had gekregen). En om half 9 hebben we dan goodbye and i see u in six weeks gezegd en heb ik toch nog even moeten janken. Toen ze weg waren zijn we met z'n alle even koffie gaan drinken (naast de gate waar we ze hadden opgehaald) en gingen we naar huis. Ik heb echt nu al heel veel geleerd en dan moet ik over 6 weken ook nog naar India toe! Ik kijk hier heel erg naar uit! En ik hoop dat dit interessant was (a)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Bemmel

India

Uitwisseling/Studiereis

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2012

Woensdag & Donderdag

21 Augustus 2012

maandag en dinsdag

21 Augustus 2012

Zondag

21 Augustus 2012

Vertrek van KIS

08 Augustus 2012

laatste puntjes op de i zetten
Renée

Halloo lieve vrienden en reisvrienden, Op dit blog kunnen jullie al mijn reisverhalen en ervaringen lezen die ik in een aantal landen heb opgedaan! Ik wens jullie heel veel lees plezier. Liefs Renée!

Actief sinds 12 Juni 2012
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 11048

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 03 September 2015

Bangkok, Thailand

20 Juli 2012 - 19 Augustus 2012

India

Landen bezocht: