Eerste schooldag! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Renée Koenen - WaarBenJij.nu Eerste schooldag! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Renée Koenen - WaarBenJij.nu

Eerste schooldag!

Blijf op de hoogte en volg Renée

23 Juli 2012 | India, Kodaikānāl

Hoi hoi, nou dat was hem wel weer voor vandaag zeg! Gewoon tot 4 uur naar school geweest en daarna ook nog huiswerk mee krijgen! Halloo ik ben hier voor SoEx!

Nou we begonnen de dag vroeg (om half 7 al!), we hadden om 07.10 afgesproken om te gaan ontbijten in de eetzaal. Daarna werd ons verteld dat we per tweetal naar een Adviser of te wel een soort mentor moesten gaan om ons te laten introduceren en onze ‘mentor klas’ te ontmoeten. Dit was erg leuk, de mentor van Marjolein en mij heet mister Johnsen en het is een hele aardige vent! Dus ik dacht dat we al les hadden maar die begon pas om 08.20. Onze eerste les was een vreemde taal genaamd Tamil. Het was zeer interessant en de lerares was heel aardig. We hebben een aantal woorden geleerd die van pas zouden komen in het weeshuis en we hebben ook nog een liedje geleerd =). Het 2de uur was er een soort begin van de week waar wij in werden voor gesteld en van alles werd verteld. De Indiërs hadden een heel erg leuk filmpje gemaakt met alle foto’s die in Nederland genomen waren. Daarna zijn we onze boeken gaan halen, JA BOEKEN, het zijn er maar 4 alleen ze zijn zooooo zwaar en dik! We hebben ook nog gevraagd om een kluisje en zijn we naar een office gegaan om een account voor ons aan te maken. Daarna was het wel tijd voor lunch en ben ik even bij Aastha, Shagun, Raghvendra en nog wat vriendinnen van haar gaan zitten om ze iets beter te leren kennen. (Shagun is btw Aastha’s broer) Daarna hebben we nog een tijdje op Misses Hoskin gewacht om vervolgens naar de Stockroom te gaan voor een slot en andere dingen die nodig zijn. Ze vertelde ons dat we huiswerk moesten maken en dat was omdat de Hollanders vorig jaar niet veel aan school hadden gedaan en dat was niet eerlijk in vergelijking met de rest van de school. Wij waren hier niet blij mee want wij zijn hier niet gekomen om alleen maar naar school te gaan! We zijn hier met zijn alle gekomen met het idee om veel SoEx te gaan doen en niet om huiswerk te gaan maken aangezien we al huiswerk moeten maken voor het OBC. Dit was erg teleurstellend maar gelukkig doen sommige leraren er niet zo moeilijk over, behalve die man van Humanities. We zijn dus het 7de en 8ste uur nog naar een les gegaan. Hedwig en ik hadden Humanities en de rest wiskunde. Humanities was erg saai omdat ik er niet veel van begreep aangezien het Engels best lastig is te begrijpen. Nu moet ik een paar bladzijdes lezen uit een boek voor morgen en daar heb ik nu al geen zin in!

Gelukkig konden we na 4 uur naar een weeshuis gaan om daar die kinderen te ontmoeten waar wij geld voor in hebben gezameld! En wat was dat leuk zeg! Toen ze aan kwamen moest ik huilen omdat ze zo blij waren ons te zien. Later heb ik mezelf gekalmeerd en zijn we met de kindjes gaan spelen. We hebben 2 spellen gedaan; de eerste moesten de kinderen ons aan proberen te raken zonder gepakt te worden nja beetje lastig uit te leggen haha, maar bij de tweede gingen we een soort van tikkertje doen waarbij er eerst de weeskinderen op een rij gingen zitten en dan kwam er steeds een langs rennen om ons te tikken maar hij kon ook een kind aan tikken om ervoor te zorgen dat we sneller getikt werden, later waren wij aan de beurt. Het was echt heel leuk! Daarna hebben we nog heel veel foto’s gemaakt en de kinderen uitgezwaaid. Dit is al iets om nooit te vergeten!
Die avond hebben we een KIS trui gekocht en lekker gegeten. Ik ben daarna nog even naar de dokter geweest om naar mijn keel te laten kijken maar blijkbaar had ik dat in de ochtend moeten doen OEPS! Nou ja morgen maar terug nu lekker douchen en slapen want ik ben uit geput!

Liefs Renée! <3

  • 23 Juli 2012 - 22:59

    Linda:

    Ha Stoere nicht!

    Daar zit je dan, aan de andere kant van de wereld.
    Ik kan dat heel goed begrijpen, jouw reactie op die kinderen. Knap dat je jezelf gekalmeerd hebt en toch met ze bent gaan spelen! Armoede zul je daar wel veel zien en helaas kunnen we het niet allemaal oplossen.

    Succes met je huiswerk, maar dat komt wel goed toch. Ik blijf je verhalen volgen en je foto's op facebook bekijken. Hier foto's en filmpjes plaatsen is echt verschrikkelijk haha.

    Dikke kus, Lin

  • 23 Juli 2012 - 23:30

    Willie:

    fijn te horen dat je langzaam je draai begint te vinden,het verschil zal ook wel enorm zijn met ons weldoorvoed kikkerlandje waar je maar je vinger hoeft op te steken of iemand staat al klaar voor je.het lijkt wel een beetje roemenie waar kleine dingen al genoeg zijn om je tevreden te stellen. ga nu ook snel douchen en naar bed morgen weer vroeg op voor vorst en vaderland . welterusten groetjes pappa.

  • 24 Juli 2012 - 09:48

    Van Gerda En Winfried:

    ja dat is even een andere wereld daar. knap dat je nu je draai al begint te vinden
    met de studie komt het ook wel goed je kunt het.
    veel plezier daar en tot schrijfs maar weer
    dikke kus Gerda en Winfried

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kodaikānāl

India

Uitwisseling/Studiereis

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2012

Woensdag & Donderdag

21 Augustus 2012

maandag en dinsdag

21 Augustus 2012

Zondag

21 Augustus 2012

Vertrek van KIS

08 Augustus 2012

laatste puntjes op de i zetten
Renée

Halloo lieve vrienden en reisvrienden, Op dit blog kunnen jullie al mijn reisverhalen en ervaringen lezen die ik in een aantal landen heb opgedaan! Ik wens jullie heel veel lees plezier. Liefs Renée!

Actief sinds 12 Juni 2012
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 11035

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 03 September 2015

Bangkok, Thailand

20 Juli 2012 - 19 Augustus 2012

India

Landen bezocht: