Ik ben moe. - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Renée Koenen - WaarBenJij.nu Ik ben moe. - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Renée Koenen - WaarBenJij.nu

Ik ben moe.

Blijf op de hoogte en volg Renée

25 Juli 2012 | India, Kodaikānāl

Daaaag, vandaag zoals gewoonlijk leuk! =) We hebben heel veel gedaan ondanks dat ik super moe was.

Ik had slecht geslapen dus ik was een beetje chaggie in de ochtend. Eerst hebben we met z’n alle ontbeten, waar ik weer eens veel te veel had van op geschept. Daarna hebben we afscheid genomen van de gezusters Smits! Ik vind het erg jammer dat ze weg zijn maar het gaat ons zeker lukken, we zijn sterk! Vervolgens werden we door een andere man, genaamd Vasant Sarkar, naar een papierbak gebracht waar we stapels uit moesten pakken om die naar een andere bak te verplaatsen. Serieus ik snap er nog steeds niks van. Maar goed daar na zijn we naar een Polio instituut gelopen om te kijken hoe kinderen met Polio of een andere handicap aan het werk/school gaan. Eenmaal aangekomen ontdekte ik dat het instituut ook aan de school van de weeskindjes grensden! We kregen een kleine rondleiding door een Sister die daar woont. Ze vertelde ons van alles over de speciale les methodes; zoals het les geven in braille voor blinde en slecht ziende kinderen. Daarna moesten we boven aan wachten aangezien de kinderen eerst een heel lied moesten zingen voordat de school begon. Terwijl we stonden te wachten kwamen er in eens de weeskinderen aanlopen! En ze waren helemaal door het dolle heen te schattig! Ze riepen allemaal van; sister sister, hi, hi! Er kwam dit hele schattige meisje naar me toe en gaf me een knuffel en vroeg: coming? ZO LIEF! Nadat we ze allemaal een high five hadden gegeven gingen ze voor de school staan om te zingen. Naarmate dat was afgelopen gingen wij kijken hoe de gehandicapten naar school gingen en werkte. De oudere kinderen maakte van oud papier tassen en bordjes waarvan ik er een aantal heb gekocht! En de kleine kinderen hadden allemaal les. Zo gingen we kijken bij slecht horende en de slecht ziende. Het was erg interessant! We gingen weer naar buiten en daar heb ik met mister Sarkar staan praten over onze school. Erg leuk gesprek aangezien hij geïnteresseerd was in ons school leven en waarom wij niet 2 jaar op KIS zouden blijven, de schat! Toen we weer compleet waren (Fransje en Marjolein hadden nog iets gekocht) gingen we naar een ruimte waar kunstbenen worden gemaakt voor kinderen. Het was erg raar om te zien maar ook weer goed. En toen schrokken we allemaal even heel erg! Annette viel flauw! Natuurlijk wisten we wel wat we moesten doen maar toch was het heel naar om te zien. Nadat Annette weer kon staan zijn we terug gegaan richting KIS en hebben we even moeten klagen over het kamp. Want we zitten wederom NIET bij elkaar. Nadat dat geen succes was zijn we gaan brainstormen en begon onze lunch. Aan het einde van de lunch zijn we met een Nederlandse lerares gaan praten, die het kamp regelt, om haar ervan te overtuigen dat we bij elkaar MOETEN zitten voor de plannen over het verdelen van het geld. Gelukkig kon ze wel door ons worden overtuigd en vond ze het ook nergens op slaan dat wij ook ’s middags naar school moeten. Daarna zijn we naar de les gegaan, Natuurkunde. Het is verbazingwekkend maar ik heb gewoon voor de helft mee gedaan aangezien ik dat nog snapte wat de leraar vertelde! Sixth period hadden we SoEx en daar hebben we een beetje mee gedaan en ons laten over tuigen door mister Sarkar. De laatste 2 uur hadden we met z’n 6en Engels waar we niet veel hebben gedaan.
Later zijn we met een deel van de Indiërs naar Kodi gegaan om naar de soort Starbucks van Kodi koffie te gaan drinken. Het was erg gezellig en ik voelde me even helemaal thuis! Onze band is nu zo sterk, echt heel gezellig! Daarna zijn we gaan eten en ging ik snel terug naar me dorm om te gaan douchen. En shit ik ben vergeten om naar de dokter te gaan.. ach ja ik had echt geen tijd vandaag. Nu ben ik lekker me bloggie aan het typen en dan zet ik zo nog even wat pic’s op FB en dan ga ik lekker slapen! Tot morgen!

Liefss <3

  • 28 Juli 2012 - 14:21

    Carlijn:

    Hey Renee!

    Leuk reisblog heb je! Ik vraag me af of je je alweer helemaal beter voelt? Anouk en ik vonden het ook jammer om weg te gaan van de school, het was echt super...Wij hebben Madurai bezocht, pff wat is het heet als je die berg af bent! Daarna hebben we de nachttrein gepakt naar de zee! We hebben een hutje gehuurd bij het strand en lekker gerelaxt en een massage genomen!
    Fijn om te lezen dat jullie het goed naar jullie zin hebben en ook andere dingen doen dan alleen lesvolgen!

    geniet ervan!

    gr. Carlijn (en Anouk)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kodaikānāl

India

Uitwisseling/Studiereis

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2012

Woensdag & Donderdag

21 Augustus 2012

maandag en dinsdag

21 Augustus 2012

Zondag

21 Augustus 2012

Vertrek van KIS

08 Augustus 2012

laatste puntjes op de i zetten
Renée

Halloo lieve vrienden en reisvrienden, Op dit blog kunnen jullie al mijn reisverhalen en ervaringen lezen die ik in een aantal landen heb opgedaan! Ik wens jullie heel veel lees plezier. Liefs Renée!

Actief sinds 12 Juni 2012
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 11038

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 03 September 2015

Bangkok, Thailand

20 Juli 2012 - 19 Augustus 2012

India

Landen bezocht: