It feels like LOTR! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Renée Koenen - WaarBenJij.nu It feels like LOTR! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Renée Koenen - WaarBenJij.nu

It feels like LOTR!

Blijf op de hoogte en volg Renée

29 Juli 2012 | India, Kodaikānāl

Heeeeey,, daar zijn we weer! Helaas hebben jullie mijn blog voor de afgelopen 2 dagen niet meer kunnen volgen. Nou dat komt doordat we op kamp zijn geweest =)! Het was echt heel erg leuk!

Vrijdag ochtend moesten we onze tassen al klaar leggen bij het assembly gebouw (waar we een feestje hebben gehad) en vervolgens onze lessen volgen. Rond 3 uur gingen we verzamelen bij het assembly gebouw en wat mensen gedag zeggen om vervolgens de bus in te gaan. De bus reis duurde ongeveer 2 uur, al ging die 2 uur heel snel voorbij! Met veel hobbels en bobbels kwamen we aan en moesten we nog een eindje lopen, zo’n 300 meter. Toen we aankwamen heb ik me ogen uit gekeken, hoe mooi het daar wel niet was! We hebben nog veel moeite gedaan om bij elkaar te kunnen liggen en uit eindelijk is dat ook wel gelukt op Esmé na want die wou liever met andere mensen liggen. Toen we alles hadden klaar gelegd gingen we eten, en werd er van alles uitgelegd over de regels. Daarna zijn we bij een groot kamp vuur gaan zitten, dit was zo ontzettend gezellig! Eerst werden er enge verhalen verteld en na onze late night snack pakte iemand er een gitaar erbij en werden er liedjes gezongen. Uiteindelijk werd er een soort battle gedaan waarbij er een groep een lied zong en de andere groep moest een lied zingen wat begon met de letter waar de eerste groep mee was geëindigd. Echt geniaal want er kwamen me er een paar liederen uit. En wij Hollanders zongen gewoon wat Hollandse liedjes waarbij iedereen zoiets had van oké? Daarna moesten we richting onze tent om te gaan slapen. Aangezien we een beetje luidruchtig waren werd ons de mond gesnoerd en ben ik in slaap gevallen…. Op de grond! Ik kan het nog steeds niet geloven hoe ik 2 nachten op een matje in een slaapzak heb kunnen slapen. Maar goed de volgende ochtend waren we al vroeg uit de veren om te gaan hiken! Na een hoop gedoe zijn we uiteindelijk ruim een half uur later vertrokken dan was gepland. Het eerste stuk was knap lastig aangezien het enorm stijl was, na een kleine pauze zijn we verder gegaan en kwam er weer een naar stuk. Gelukkig was er daarna een groot grasveld waar we hebben gerust. Vanaf daar werd het makkelijk, we hebben een paar kleine steile stukjes gehad en daarna liepen we ons vast. Er lagen allemaal stukken takken over het pad verspreid die onze weg versperde. Onze guide wist het ook niet meer hoe we anders moesten lopen en opperde Kim om toch door te gaan en na veel zwoegen en ploegen kwamen we bij een lake uit. Daar kregen we te horen dat we zo niet verder konden en moesten we de hele weg weer terug lopen, dit vond ik best jammer want ik had het iets anders verwacht. We kwamen onderweg nog wat koeien tegen en zijn iets anders gegaan dan waar we begonnen. Het meer bij de camping had niet het hele dal in beslag genomen dus konden we er omheen lopen. Dit was echt adembenemend, als of je in lotr zit!

Aangezien we veel later aankwamen dan gepland kregen we nog wel een lunch en daarna zijn we gaan uit rusten. Onderweg naar onze tent kwam ik een heel zielige Aastha tegen die ziek was geworden. Dat was echt niet leuk aangezien ze zo veel zin had in dit kamp! Ik ben met haar meegelopen naar de jeep en gedag gezegd, zo jammer! Die middag zijn we bijl en boog gaan schieten, getokkeld, gekaart, spelletjes en kabardi gespeeld. Dat is echt het geniaalste spel ooit! Je gaat met 2 groepen tegenover elkaar staan en er gaat een iemand van bv groep 1 naar groep 2 en die blijft kabardi kabardi kabardi zeggen, hij of zij moet iemand aan tikken van groep 2 en dan naar zijn veilige zone rennen zonder tegen de vlakte worden geklapt. Als je een jonge bent heel veel sterkte want het gaat er voor hen hard aan toe, maar het blijft zo leuk om te spelen! Na het avond eten was er weer een vreugde vuur, er kwamen een paar scary stories en voor de rest hebben we gezellig zitten kletsen en de Indiërs wat Hollandse woordjes geleerd. Dat blijft ook een van de leukste dingen om te doen! Na Meshy over te hebben gehaald om naar Nederland te komen om carnaval te vieren moesten we de tent in. Gelukkig viel ik snel in slaap omdat ik zo moe was maar lekker heb ik niet geslapen. Iedere keer als ik op me linker zei lag dan kreeg ik kramp in de rechter en andersom ook! Echt verschrikkelijk om op de grond te slapen!

Zondag hebben we rond kwart over 8 ontbeten en zijn we onze tassen gaan inpakken. Toen we dachten dat we klaar waren werd er gezegd dat onze tassen doorzocht moesten worden aangezien er 2 telefoons en een horloge vermist waren. Uiteindelijk konden we dit gewoon zelf doen en was het niet zo eng als het klonk. 1 telefoon is terug gevonden en de rest is nog zoek. Die ochtend zijn we lekker in de zon gaan zitten en hebben we gekaart, wat gevoetbald en gelachen om een jongen en een meisje die achter elkaar aan zaten door middel van rondjes te rennen. Toen hebben we geluncht en moesten we vertrekken. Weer een hobbelige busreis waarbij ik in ieder geval niet in slaap kon vallen. Gelukkig waren we al snel ik Kodai en toen kregen we te horen dat we nog een uur op onze bagage moesten wachten!!! Nou ja dan maar snel een douch genomen, en er echt van genoten, en daarna de bagage op gehaald. Daarna heb ik niet veel gedaan en alleen nog heuvel op gegaan om te gaan eten en nu me bloggie typen en met mama, Nina en Khaila geskyped. Zo meteen ga ik lekker slapen en morgen weer naar school JAK!

Stay tuned and lots of love from Kodaikanal!
xox

  • 29 Juli 2012 - 22:36

    29-7-2012:

    Fantastisch verhaal. Wat een belevenis.
    Het kamperen lijkt wel de landgoedkampen die Mama ook meegemaakt hebben.
    'sAvons aan een kampvuur en dan zingen en verhalen vertellen.
    Veel sterkte met de lessen morgen.

    Kus Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kodaikānāl

India

Uitwisseling/Studiereis

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2012

Woensdag & Donderdag

21 Augustus 2012

maandag en dinsdag

21 Augustus 2012

Zondag

21 Augustus 2012

Vertrek van KIS

08 Augustus 2012

laatste puntjes op de i zetten
Renée

Halloo lieve vrienden en reisvrienden, Op dit blog kunnen jullie al mijn reisverhalen en ervaringen lezen die ik in een aantal landen heb opgedaan! Ik wens jullie heel veel lees plezier. Liefs Renée!

Actief sinds 12 Juni 2012
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 11045

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 03 September 2015

Bangkok, Thailand

20 Juli 2012 - 19 Augustus 2012

India

Landen bezocht: