Laatste weekend in Kodai! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Renée Koenen - WaarBenJij.nu Laatste weekend in Kodai! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Renée Koenen - WaarBenJij.nu

Laatste weekend in Kodai!

Blijf op de hoogte en volg Renée

05 Augustus 2012 | India, Kodaikānāl

Dit was me mijn weekend wel weer zeg! Zaterdag van alles gekocht voor het goede doel! En vandaag heb ik me even een dagje uitslapen gegund.

Zaterdag begon wel redelijk vroeg. Om acht uur aan het ontbijt en daarna de hort op om de rest van de dekens te kopen. Al hebben we heel lang aan het ontbijt gezeten en gingen we pas rond een uur of kwart over negen Kodaikanal in. De vrouw, waar we vrijdag al 55 dekens hadden gekocht, zag ons al aankomen. En de andere shop owners ook, helaas voor hen kochten we weer bij die ene vrouw en dit keer geen 55 maar 60. Het was weer een raar maar ook grappig gezicht hoe er twee mannen op een motor zaten met 30 dekens tussen zich ingeklemd. Nadat we de dekens naar school hadden gebracht en in onze dorms hadden gelegd, zijn we weer Kodai in gegaan. We waren ondertussen al naar fotolijstjes gaan zoeken (om de foto’s in te stoppen die hadden gemaakt van de kinderen in het weeshuis), maar die konden we niet vinden aangezien de geschikte winkels dicht zaten. Sreedharan was met ons mee en zei dat we beter even bij CCD konden gaan zitten en een kopje koffie te drinken. Dan zou hij voor ons gaan kijken, echt heel lief! Toen hij terug kwam hadden we onderhand wel trek gekregen in een lunch en hadden we een leuk tentje op het oog. Onderweg vertelde Sreed dat hij wel iets had gevonden maar dat er niet genoeg fotolijstjes waren. Eenmaal aangekomen bij dat leuke tentje zat het redelijk vol en kon je niet naar binnen. Het B plan was dat we gewoon een kleine maaltijd zouden kopen en dan opeten op flag green of op het gras. Maar Sreed zei dat hij een restaurant wist en vervolgens zijn we daar naar toe gegaan. Het zag er wel leuk uit en zijn we daar maar gaan eten. En wat was dat een goede keus zeg! Ik moest wel heel lang wachten op het eten maar uiteindelijk kreeg ik toch een heerlijke kip salade. En de andere gerechten roken echt verrukkelijk! Nadat we daar ongeveer twee uur hadden gezeten moesten de meeste wel redelijk nodig naar het toilet. Dus was het tijd om te vertrekken. Onderweg naar school kwamen we langs een groepje mensen van school die super schattige puppies vasthouden. Ik werd hier door opgehouden en mocht een kleintje vasthouden. Daarna was het wel tijd om te gaan, na eindelijk het toilet te hebben bezocht zijn we weer Kodai in gegaan, zonder Sreedharan, om even voor ons zelf te shoppen en nagellak te kopen voor het weeshuis. De nagellak was gevonden en we hebben iets van tien potjes gekocht. Toen waren we de bocht nog niet om of we wisten eigenlijk al dat we achtervolgd werden voor een groep Indiase mannen. We gingen liever terug en onderweg wat leuke spulletjes kopen. En dat lukte natuurlijk wel, maar we hadden om 5 uur weer met Sreed afgesproken op flag green dus moesten we optijd weg zijn. Op flag green aan gekomen, was hij er nog niet en hebben we nog een kwartier staan wachten but again an other no show. We zijn maar naar de port gelopen omdat we naar wood shop zouden gaan voor onze fotolijstjes, of ze die konden maken. Maar weer kwam hij niet opdagen en was de wood shop inmiddels al gesloten. Dan maar terug naar flag green, daar kwam hij dan eindelijk opdagen en zijn we maar gaan eten. Om zeven uur zou er weer een Canteen zijn en ik had daar eigenlijk wel zin in aangezien het ons laatste weekend is. Alleen moesten we Kim nog overhalen om te gaan, en ja hoor dat is ons gelukt! Snel heb ik me omgekleed in mijn dorm (esmé ging niet mee) en ben ik naar de alumini hall gegaan. Daar aangekomen was Fransje er ook, die eerst niet mee zou gaan, heel gezellig =)! Het was echt een heel gezellige avond en hebben we 2 Hollandse nummers aan gevraagd. En toen gebeurde het, die slimme jongen die zich zelf een bodyguard van Sreedharan noemt had de speakers kapot gemaakt en helaas moest iedereen terug naar zijn of haar dorm. We zongen nog een paar Hollandse liedjes om de sfeer in te houden maar toch zijn we weg gegaan omdat het toch al kwart over negen was en de Canteen eigenlijk om half 10 zou zijn afgelopen. In de dorm aangekomen kwam ik erachter dat er een paar mensen uit andere dorms bij ons waren voor een logeerpartijtje. In the social room hebben Sailja, Meshy, Neelashi, Emaan, Reha en ik lekker noodles gegeten en Dumbass Holligans gekeken (de Kodai Jackass). Sailja ging naar bed toe en Reha ook. We hebben met zijn vieren tot ongeveer twaalf uur foto’s zitten maken en gelachen net als een klassiek logeerpartijtje. Toen was het tijd voor een manicure en heeft Neelashi mijn nagels gedaan. Rond half twee ben ik maar naar me eigen kamer gegaan en ben ik lekker gaan slapen want ik was bekaf.

En de volgende morgen heb ik lekker uit geslapen! Ik hoorde Esmé naar het ontbijt gaan maar ik had daar echt geen zin in en heb lekker liggen ronken tot kwart voor 10. Om half elf moesten we weer aanwezig zijn voor de Care-week en zijn we naar een ziekenhuis geweest om voedsel uit te delen. Wat een show zeg, de mensen in het ziekenhuis waren niet zo hebberig maar bij de poort was echt naar om te zien. Toen de laatste doos aan de beurt was werden er pakketjes uit de handen getrokken en viel er een op de grond, wat een chaos! Het was markt, dus mensen kwamen van alle hoeken en gaten voor gratis voedsel. Het was wel heel apart om zo’n Indiase markt te zien; overal groentes en fruit mensen die lopen de schreeuwen en dat allemaal op de grond! Onderweg heb ik veel foto’s gemaakt en was het tijd voor lunch. Bijna bij school aangekomen was er een auto ongeluk gebeurt, recht voor de school! Gelukkig was niemand gewond en zijn we maar gaan lunchen. Na de lunch zijn we naar mister Roy gegaan om naar het Christain orphanage te gaan. Daar hebben we de dekens gebracht en wat speelgoed. De kinderen gingen voor ons zingen en uiteindelijk hebben we ze de dekens gegeven en het speelgoed. Daarna zijn we naar Tribal orphanage gegaan om nog wat foto’s te maken. En dat was weer heel erg leuk. Na kabardi te hebben gespeeld en de foto’s te hebben gemaakt gingen we weer naar KIS en hebben we nog lekker op het gras gelegen in de schaduw want het was warm. Daarvoor gingen we nog even Kodai in om wat drinken en noodles te halen. Uiteindelijk ook oorbellen want die van Hedwig waren kapot. Ik vond het ron half 5 wel bon en ben naar mijn dorm gegaan. Aastha was weer terug van kamp en daar heb ik even mee gekletst. Ze wilde heel graag uit eten maar daar voelden we niet zo veel voor en hebben we gewoon op school gegeten. Nu zit ik lekker in mijn dorm, heb ik mijn filmpje gekeken en de verjaardag van Miss Tendon gevierd! Echt een super lieve vrouw! Ik ga maar eens even douchen en dan slapen want ik ben echt super moe.

See ya!
Stay tuned!
Xxx Renée

  • 05 Augustus 2012 - 18:34

    Hetty:

    Hoi Renee,

    Hier is weer even een reactie van mij. Wat een belevenis daar in dat verre land. En je maakt ook wel van alles mee!! Leuk om al die verslagen te lezen! Geniet nog even. Groetjes en liefs van ons uit Zonnig Bemmelxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kodaikānāl

India

Uitwisseling/Studiereis

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2012

Woensdag & Donderdag

21 Augustus 2012

maandag en dinsdag

21 Augustus 2012

Zondag

21 Augustus 2012

Vertrek van KIS

08 Augustus 2012

laatste puntjes op de i zetten
Renée

Halloo lieve vrienden en reisvrienden, Op dit blog kunnen jullie al mijn reisverhalen en ervaringen lezen die ik in een aantal landen heb opgedaan! Ik wens jullie heel veel lees plezier. Liefs Renée!

Actief sinds 12 Juni 2012
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 11044

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 03 September 2015

Bangkok, Thailand

20 Juli 2012 - 19 Augustus 2012

India

Landen bezocht: